2011

En årsutvärdering av hela 2011 ska jag lyckas klämma in i ett inlägg... Kommer uppmärksamma saker jag speciellt minns och vill dela med mig av och kan börja med att säga att året har varit sjukt bra och att nu taggar jag 2012! Publicerar det såhär några dagar innan vi byter år ;)

VÅRTERMINEN

I ridningen har jag tagit stora steg framåt, lärt mig så hemskt mycket under lektionsterminerna och även att få rida andras hästar och prova olika. Började lektionsterminen med att rida för Sofia Lundman som verkligen var en superduktig instruktör och som jag saknar jättemycket! Under den terminen red jag nästan bara Pasadena och de var väl då jag hittade hans knappar och lärde känna honom. Minns att vi red i paddocken sista lektionen och skulle jobba sidförande men eftersom de var sista gånger så tyckte Sofia att vi fick välja mellan det och galopparbete, gissa vad vi valde? Red på älskade Passe den lektionen och både ponny och ryttare tyckte de var himla kul!

Åkte på ridläget i Överkalix i 5 dagar över sommaren, med mina finafina tjejer Amanda och Isa. Även där gick det framåt då vi red för en oerhört bra instruktör, red med Amanda och Isa i gruppen så de blev jämt och jag verkligen trivdes med min lägerponny. Snowflake, så sjukt fin! Minns speciellt hopplektionen då vi red i deras stora utebana och Fleejkan var pigg haha. Gulligt med henne var att hon var maxad D-ponny + väldigt rund om magen så jag såg lite pluttig ut haha! Hade kameran med och tack för det, känns så bra att ha kvar dehära underbara lägret med minnen, tankar och bilder! Vill bara tillbaka ♥


Min övriga sommar var helt grym. Var en massa med Isa och vi gjorde allt från att åka till Boden Alive, Rix-FM festival (ang de så hittade vi grymt när vi hoppat av bussen...), ha ett fett Harry Potter-maraton, tälta på gården och bara prata till typ 4 och man får inte glömma våra cykelturer och dagar spenderade på Alder. Har säkert glömt någonting men den tjejen är bäst i alla fall! Åkte på massa barnridningar och var med mina fina klubbkompisar och övriga underbara vänner, hoppade kanin och bara levde livet!!

Började följa med Celise, Melie och Zia som hästskötare på tävlingar med Trine och Rex vilket var hur kul som helst! Efter att ha följt med på några tävlingar inte speciellt långt bort så var det hopptävlingar i Överkalix och då hängde jag med, där skulle vi sova över osv. Var jätteroligt att komma tillbaka och stod och pussade lite extra på Flake när vi skulle åka mot stugan vi skulle sova över i. Hittade på massa roligheter där vid stugorna då de fanns pool och hela köret. Vi delade stuga med Elvira + familj + Pauline som var hästskötare åt Elvira och då så hade vi det superkul, tagga nästa sommar då de blir massa tävlingar igen!

Red även Trine i 3 dagar då fam. Lindberg skulle iväg på tävlingar med endast Rex och det var även då jag och Erika blev lite extra bra kompisar! Hon hade då foderponnyn Puccini och vi red och fotade och hade det allmänt bäst. Trine har absolut varit en stor hjälp med min utveckling i ridningen då hon kan vara envis men samtidigt så sammarbetsvillig, jag hade helt fria händer på att bygga upp passet utifrån hur jag tyckte att vi behövde arbeta just då och sen dess kan man känna direkt när man slarvar lite med uppvärmingen ex. Minns att jag även fick sitta upp på Puccini när vi skulle fota och skritta/trava lite längst vägen, haha roliiigt då han är en liten racerponny!


Angående klubbarbete så gick jag med i Ungdomssektions styrelse och ja, himla nöjd över allt vi har gjort och vilken vi-känsla vi klubbmedlemmar verkligen har!

HÖSTTERMINEN

Började rida för Kajza Degerman och även hon är en grymt bra instuktör! Minns att jag red Boss första gången barbacka och sedan skulle vi rida ut andra lektionen. Harry tog jag då för fick höra att de var power i han för att han var gladiis! Harry var mina stora favorit för ca ett år sen då och efter den uteritten var jag fast igen, älskade lilla gubben! Har ridit han nästan alla gångerna den här terminen, bortsett från hoppningarna då jag fick rida Passe 2 gånger och Chamonix en gång (han har hoppförbud) och när jag fick rida på fuxdamen Uriel. Kanske någon fler gång men inget jag minns i alla fall... Såhär sista lektionen så hade vi gymkhana och då bockade den lilla rackaren av mig hahaha, men man kan inte annat än älska han, ponnyhjärtat ♥


Har verkligen gjort massa skoj övrigt med klubben också. Största saken var absolut när vi åkte till huvudstaden och till Stockholm Horse Show, så ofattbart!!! + att vi hade det hur bra som helst allihopa. Och jag har Patrik Kittels autograf, HUR BRA??!

Jag har fotat alla bilderna sen showen.

Har självklart hänt massa annat under året - lärt känna nya helt galet bra människor, har varit med min nära och kära och lagt ner så mycket tid för hästarna. Nästa del blir en planer för 2012 och bloggen!


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback